Gradska uprava
Odbornici Skupštine Grada Zrenjanina na zasedanju održanom 04. novembra 2016. godine usvojili su Odluku o Gradskoj upravi, na osnovu koje je Gradska uprava Zrenjanin organizovana kroz sledeće osnovne organizacione jedinice:
- Odeljenje za finansije;
- Odeljenje za opštu upravu;
- Odeljenje za društvene delatnosti;
- Odeljenje za urbanizam;
- Odeljenje za imovinsko-pravne odnose i upravljanje imovinom;
- Odeljenje za privredu, lokalni ekonomski i ruralni razvoj, izgradnju i uređenje grada i zaštitu životne sredine;
- Odeljenje komunalne policije, odbrane, vanrednih situacija i zajedničkih poslova;
- Odeljenje inspekcija;
- Odeljenje za ljudske resurse i pravne poslove;
- Služba Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća;
- Služba za informacione i komunikacione tehnologije.
Gradska uprava ima i tri posebne organizacione jedinice:
- Kabinet gradonačelnika
- Služba za budžetsku inspekciju
- Jedinica za internu reviziju
Gradska uprava:
- priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće,
- izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća,
- rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada,
- obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada,
- izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu,
- obavlja stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće,
- dostavlja izveštaj o svom radu Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću,
- obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, aktima organa Grada i drugim propisima.