Održana 25. sednica Gradskog veća

Nakon dužeg vremena usaglašavanja, pregovora sa sindikatima i konsultacija sa zaposlenima u Gradskoj upravi, Gradsko veće je na današnjoj sednici dalo saglasnost na Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi.
Izvestilac po ovoj tački, Jasmina Malinić kaže da je ovim Pravilnikom utvrđen je broj izvršilaca, s nazivom i opisom poslova i zadataka, kao i način rukovođenja organizacionim jedinicama Gradske uprave. 
 
 
Kako je objasnila, organizacione jedinice obrazuju se u okviru odeljenja, kojih će sada biti šest: za opšte i zajedničke poslove, za finansije, za opštu upravu, za društvene delatnosti, za urbanizam i odeljenje komunalne policije, inspekcijsko-nadzornih poslova i vanrednih situacija. 
- Što se tiče broja organizacionih jedinica bilo je 18 odeljenja i službi, a sada ih imamo 6, što se tiče broja rukovodilaca, ranije je bilo 16 načelnika, a sada 6, bilo je 11 zamenika načelnika pošto službe nisu imale zamenike, već samo deljenja, a sada imamo 6 zamenika načelnika. Pošto je bilo 31 odsek njima je rukovodilo 31 šef odseka, a sada imamo 30 šefova odseka i po, sada važećem pravilniku, bilo je 22 koordinatora koji su bili rukovodeći radnici, sada nemamo nijednog predviđenog koordinatora. Što se tiče broja radnih mesta, po sada još važećem pravilniku bilo je sistematizovano 415 radnih mesta, sada je sistematizovano 339, znači 76 radnih mesta manje. Bilo je 332 popunjena stalna radna mesta, na neodređeno vreme, a sada je taj broj umanjen za 6 zaposlenih koji su podneli zahtev za otpremninu, po principu dobrovoljnosti s obzirom da imaju jednu ili manje od dve godine do ispunjavanja jednog od uslova za sticanje prava na penziju. Sada će biti 326 popunjenih radnih mesta, upražnjenih je bilo 83, a sada će upražnjenih biti 13 – kazala je ona i napomenula da je u prelaznim i završnim odredbama utvrđeno da će se ovaj pravilnik primenjivati od 1. februara ove godine, a načelnik Gradske uprave se obavezuje da u roku od 15 dana donese rešenje o raspoređivanju i određivanju koeficijenta za svakog zaposlenog.
 
 
 
Gradonačelnik mr Ivan Bošnjak je ukazujući na ekonomsku opravdanost ovakvih mera rekao da će ukupna ušteda na mesečnom nivou iznositi 1,7 miliona dinara, a na godišnjem nivou preko 21,3 miliona dinara.
Nakon sednice veća, zamenik gradonačelnika Čedomir Janjić je novinarima rekao da će ovom odlukom biti poboljna i efikasnost same uprave.
- U planu nam je da u najskorije vreme još više otvorimo Gradsku upravu prema građanima, odnosno da neke naše službe rade i u po podnevnim časovima, kao i subotom – rekao je on.
Upitan zbog čega je ova tačka dnevnog reda odlagana, Janjić je rekao da je do toga došlo jer se želelo da racionalizacija i preraspodela posla budu pravilne.
 
 
 
Inače, na današnjoj sednici usvojen je i Predlog rešenja o vrednosti koeficijenata za obračun visine naknade za licence za obavljanje energetskih delatnosti za 2013. godinu, a usvojen je i Predlog Rešenja o davanju saglasnosti JKP „Gradska toplana“ na cene grejanja.
To preduzeće je dalo predlog za nove korigovane cene toplotne energije u visini od 3,52odsto u odnosu na postojeće, a osnov je promena cene energenata, odnosno prirodnog gasa.
Takođe, usvojen je i predlog zaključka u vezi odobravanja regresiranih đačkih mesečnih karata za učenike srednjih škola sa područja Grada Zrenjanina za 2013. godinu, kao i Predlog rešenja o upotrebi sredstava tekuće budžetske rezerve.