Podrška lokalne samouprave za aktivnosti kancelarije Zaštitnika građana

Predsednik Skupštine grada Zrenjanina Aleksandar Marton posetio je danas kancelariju Zaštitnika građana Grada Zrenjanina i tom prilikom razgovarao s vršiocem dužnosti Zaštitinika građana Draganom Radlovački Grozdanov i zamenikom Zaštitnika građana zaduženom za zaštitu prava nacionalnih manjina Trajanom Pankarićanom. 
 
 
Nakon što su u javnosti u prethodnom periodu vođene polemike povodom pojedinih preporuka Zaštitnika građana, ali i iznošene kritike na račun rada Kancelarije, predsednik Skupštine grada uputio je jasnu podršku lokalne samouprave za sve aktivnosti kancelarije Zaštitnika građana. On je rekao da je Kancelarija izuzetno aktivna i da osnivač, Skupština grada, može biti zadovoljan njenim radom, bez obzira što mu neke od preporuka Zaštitnika građana ne idu u prilog.
 - Na nama je da preporuke i odluke Zaštitnika građana sprovodimo, bez obzira da li nam se one sviđaju ili ne. Nije značajno samo formirati neku kancelariju, već je važno da ona funkcioniše i aktivno se bori za poštovanje prava građana u nekoj oblasti. Želja nam je da izgradimo jake i nezavisne institucije, koje će funkcionisati kao u razvijenim demokratskim državama, i Kancelarija Zaštitnika građana treba da bude upravo takva institucija. Ono što želim da naglasim i da apelujem, to je da bi ombudsmani na višim nivoima, pokrajinskom i državnom, mogli da se pozabave onim lokalnim samoupravama koje uopšte nemaju ovakve kancelarije, ili su postojeće kancelarije neaktivne i ne rade svoj posao. Zrenjanin je među prvim opštinama u Srbiji dobio instituciju ombudsmana i mislim da u tome može da posluži kao primer mnogim drugim sredinama. Prema nekim nezvaničnim informacijama kojima raspolažem, zrenjaninska Kancelarija je, na osnovu realizovanih aktivnosti, trenutno među najboljima u Republici Srbiji – istakao je Aleksandar Marton.
 
 
Vršilac dužnosti Zaštitinika građana Grada Zrenjanina Dragana Radlovački Grozdanov istakla je da je u radu Kancelarije najbitnije da se donete preporuke poštuju i sprovode u praksi. 
- Zaštitnik građana, u čemu mnogi greše, nije sudski organ i nema zakonskih mogućnosti za sprovođenje određenih odluka, već svoju funkciju vrši donošenjem preporuka. Mi odavde upućujemo poruku ne građanima čija se prava krše, već onima čiji rad kontrolišemo, a u pitanju su gradska uprava, javna preduzeća, organi i organizacije čiji je osnivač Grad Zrenjanin, da ne shvate tu kontrolu lično, već da shvate da je, u konkretnim slučajevima, zaista povređeno neko pravo građana,. Oni koji, u krajnjoj instanci, u drugom stepenu, treba da sprovedu naše preporuke, jesu Gradonačelnik i predsednik Skupštine grada. Drago nam je što smo uspostavili konstruktivan odnos saradnje s lokalnom samoupravom – rekla je Radlovački Grozdanov. 
 
Ona je dodala da se, u periodu od 1. aprila ove godine, značajno povećao broj pritužbi građana, a da je registrovano čak 35 osnovanih pritužbi čije je rešavanje u toku, što je za grad Zrenjanin, kako je ocenila vd Zaštitinika građana, poražavajuće.
 - Molim građane koji su podneli ove pritužbe da budu strpljivi prilikom donošenja konkretne odluke, jer mali broj zaposlenih u Kancelariji fizički ne stiže da reši sve predmete – kaže Radlovački Grozdanov. 
 
Današnji sagovornici istakli su i potrebu za izmenama i dopunama Odluke o ombudsmanu, s ciljem da rad Kancelarije bude dodatno osnažen. O tome će uskoro imati priliku da svoju reč kažu i odbornici Skupštine grada.