Gradski čelnici obišli gradilište industrijske zone "Ečka"

Izgradnja infrastrukture u industrijskoj zoni "Ečka", uz završetak izgradnje hale sportova, investicioni je prioritet Zrenjanina u ovom trenutku – ocenjuju čelnici lokalne samouprave koji su u petak, 5. juna, posetili gradilište na izlazu iz grada prema Beogradu. Gradonačelnik dr Mileta Mihajlov i predsednik Skupštine grada Aleksandar Marton, sa saradnicima, kao i predstavnik "Programa podrške opštinama severoistočne Srbije" (MSPNE) Vilijem Luis (William Lewis), obišli su radove u budućoj industrijskoj zoni koji se finansiraju sredstvima Evropske unije u iznosu od 4 miliona evra. Grad Zrenjanin uložio je u radove više od 2 miliona evra, dok je iz Nacionalnog investicionog plana predviđeno ulaganje u vrednosti od 90 miliona dinara.
 

Direktor "Direkcije za izgradnju i uređenje Grada Zrenjanina" Branislav Knežević rekao je da je ugovore o izgradnji proizvodnih pogona u industrijskoj zoni "Ečka" do sada potpisalo sedam investitora. 
"Očekujemo da će u narednom periodu biti ugovoreni poslovi sa elektrodistribucijom, a zatim i izgradnja telefonske i gasne mreže", rekao je Knežević prilikom obilaska te industrijske zone.
 
Predstavnik Programa MSPNE Vilijem Luis je ukazao da "svet prolazi kroz najtežu krizu, a otvaranje novih radnih mesta i ulaganje u infrastrukturu je prioritet evropske zajednice".
- Uvereni smo da će investicija evropske zajednice u ovu industrijsku zonu ubrzati razvoj Zrenjanina, kazao je on.
 
 
Prema rečima pomoćnika gradonačelnika Predraga Stankova trenutno se u zoni "Ečka" gradi vodovodna, fekalna i kišna kanalizacija, kao i putna mreža.
 
Gradonačelnik Zrenjanina dr Mileta Mihajlov kazao je da je najvažnije što niko od investitora nije odustao od započetih poslova, a da će tokom ovog meseca biti ragovora sa još nekoliko zainteresovanih ulagača.
 
Industrijska zona "Ečka - Jugoistok" prostire se na 72 hektara, u okviru kojih se gradi infrastruktrura, uz mogućnost proširenja na čak 1.000 hektara, što je, u ovom trenutku, čini zonom sa najviše mogućnosti za privredna ulaganja u Srbiji.  
 
      
 
Čelnici lokalne samouprave obišli su i deonicu budućeg obilaznog puta oko Zrenjanina, koja je, od ukrštanja s putem Zrenjanin – Beograd, dovršena u dužini od 2650 metara. Kao najveća prepreka daljim radovima na kompletnoj trasi obilaznice navedeni su nerešeni imovinsko-pravni odnosi, te je, u cilju ubrzanja čitavog postupka, najavljen bitno drugačiji postupak pripreme trase za izgradnju. Direktor "Direkcije za izgradnju i uređenje Grada Zrenjanina" Branislav Knežević rekao je da, principom eksproprijacije koji je trenutno prisutan, i dugotrajnim sudskim sporovima, obilaznica ne bi bila završena ni "u narednih petnaest godina".
- Ako je ovo posao od velikog prioriteta za Grad Zrenjanin, a to svakako jeste, onda mora da se primenjuje drugačija procedura. Nakon utvrđivanja trase, što smo mi već uradili, zatražićemo od Vlade Republike Srbije je da utvrdi opšti interes za izgradnju, kao što je to učinjeno u slučaju auto-puta kroz republiku, čime bi se stekli uslovi da, ukoliko ima finansijskih sredstava, mi možemo da gradimo, a eksproprijacija bi se rešavala paralelno. Svi znamo koliko grad trpi zbog nedostatka obilaznice i koliko građani negoduju – istakao je Knežević.