''Karlsberg'' pokreće proizvodnju Zrenjaninskog piva - Zrenjaninci biraju ukus i etiketu

Gradonačelnik Zrenjanina Čedomir Janjić i generalni direktor kompanije Karlsberg Srbija, Vladimir Vava, predstavili su danas u zrenjaninskoj Gradskoj kući sugrađanima, ali i svim ljubiteljima tradicije širom Vojvodine i cele Srbije, projekat oživljavanja jednog od simbola grada na Begeju, Zrenjaninskog piva. 
 
Svesni značaja ovog brenda za lokalni identitet ovog podneblja, grad Zrenjanin i Karlsberg Srbija udružili su snage i ostvarili saradnju koja će omogućiti građanima Zrenjanina da uskoro nazdrave pivom koje će na sebi ponosno nositi eitketu sa imenom i simbolima njihovog najdražeg grada.
 
 
 
Pored vraćanja Zrenjanincima njihovog omiljenog piva, ova saradnja ima za cilj i obnavljanje pivarske tradicije grada, tako što će dva dinara od svake prodate flaše novog piva biti izdvojena za izgradnju kraft pivare u Zrenjaninu, na mestu nekadašnjih pogona. Kako bi novo pivo bilo potpuno u skladu sa ukusom onih kojima je prvenstveno namenjeno, svi zainteresovani imaće priliku da glasaju za najbolji od tri ponuđena recepta piva i najlepši od tri dizajna etikete, a etiketa i recept sa najviše glasova građana Zrenjanina postaće novi zaštitni znak Zrenjaninskog piva.
 
 
 
- Nema, verujem, ni jednog Zrenjaninca koji, na pomen našeg nekadašnjeg piva i pivare Lazara Dunđerskog, neće poželeti da bar deo te i takve tradicije bude prisutan u našem gradu i danas. Naše napore i inicijative da se tako nešto ostvari, prepoznali su u kompaniji Karlsberg i evo nas na zajedničkom projektu, koji danas predstavljamo i koji će, siguran sam, zaživeti na obostrano zadovoljstvo. Pred nama je “Zrenjaninsko svetlo pivo”, dobro poznato ime i brend koji je prevazilazio lokalne okvire i tržište i koji je uvek asocirao ne samo na mesto i grad porekla, već, pre svega, na nešto što je sinonim za kvalitet, za dobar, proveren i tržišno atraktivan proizvod – izjavio je gradonačelnik Čedomir Janjić i poželeo kompaniji Karlsberg uspešno poslovanje i nove poslovne poduhvate, a ovom projektu da nađe mesto na tržištu i na najbolji način oživi autentični duh nekadašnjeg omiljenog piva Zrenjaninaca.
 
 
 
 
Generalni direktor Karlsberg Srbije Vladimir Vava ukazao je na viševekovnu tradiciju proizvodnje piva u Zrenjaninu koja datira iz 1745. godine, uz opasku da je kompanija iz Danske, kojom rukovodi u Srbiji, a po rangu je treća na svetu, pivo počela da proizvodi 102 godine kasnije.
- To je fantastičan podatak, baš kao što impresivno deluje i podatak da festival piva u Zrenjaninu, koji se organizuje već decenijama, poseti 500 hiljada ljudi, a pritom grad ima nešto više od sto hiljada stanovnika i nema proizvodnju piva. Postoji nešto što nas veoma jako vezuje, čovek koji se zvao Lazar Dunđerski i koji je 1891. godine preuzeo pivaru u Zrenjaninu, a godinu dana kasnije je osnovao pivaru u Čelarevu. Ima tu nešto više od slučajnosti i ja sam srećan zbog početka ovog projekta koji prevazilazi samo proizvodnju piva i imaće širi društveni značaj, jer će Karlsberg Srbija od svake prodate boce izdvajati po dva dinara za podršku lokalnoj zajednici iz koje je brend potekao. Prikupljena sredstva od prodaje “Zrenjaninskog piva” biće uložena u izgradnju kraft pivare na teritoriji Zrenjanina. Čvrsto verujemo da će kroz svega par godina, ova mala pivara, pored proizvodnje i novih radnih mesta, podstaći i razvoj lokalnog turizma i ugostiteljstva – istakao je generalni direktor Karlsberg Srbije, Vladimir Vava.
 
 
 
 
Tesitranje tri predložena recepta i izbor nove etikete “Zrenjaninskog piva” održaće se u periodu od 1. do 7. februara ispred Gradske kuće na Trgu slobode, a mogu učestvovati svi građani Zrenjanina stariji od 18 godina. Zrenjaninsko pivo prodavaće se u povratnoj boci od 0.5l. Kako je najavio generalni direktor Vava, prve proizvedene količine trebalo bi na tržištu da se nađu već u toku marta.