Film ''Šampioni iz pedeset šeste'' prikazan u Ljubljani

U glavnom gradu Slovenije, Ljubljani, povodom prikazivanja filma “Šampioni iz pedeset šeste”, protekle nedelje boravila je  delegacija Grada Zrenjaninina na čelu s pomoćnikom gradonačelnika Duškom Radišićem, a u kojoj su bili i Đula Feldeši, direktor agencije “Digital Stajl“, arh. Zoran Stojačić, bivši košarkaš “Proletera” i saradnik na filmu, kao i književnik  Zoran Slavić, koji je pisac scenarija i režiser ovog filma.

Inicijatori za prikazivanje ovog filma, koji govori o velikom podvigu zrenjaninskih košarkaša iz 1956. godine, kada su postali šampioni Jugoslavije, bili su ing. Aleksander Todorović, iz familije čuvenog igrača te generacije Milutina Minje, kao i proslavljeni slovenački košarkaš Ivo Daneu, koji je te 1956. godine započeo svoju blistavu karijeru. Daneua, inače, vezuju i prijateljske veze sa nekolicinom igrača iz “Proleterove” šampionske ekipe.

Veza između košarkaša iz Zrenjanina i Ljubljane je višestruka. U sezoni kada su Zrenjaninci postali šampioni, drugo mesto pripalo je upravo ekipi ljubljanske “Olimpije”, da bi u narednom šampionatu Jugoslavije, 1957. godine, raspored na tabeli bio obrnut - Ljubljančani su došli do svoje prve titule, a “Proleter” je bio vicešampion. “Olimpija” je kasnije još četiri puta osvajala šampionat Jugoslavije, a “Proleter” je isto toliko puta bio drugi. Rivalitet, dakle, u svakom pogledu, i to u trenucima kada je počinjala da se stvara bogata košarkaška istorija naše zemlje.

Prvog dana boravka u Ljubljani, zrenjaninsku delegaciju je u Županijskom dvoru primio gradonačelnik Ljubljane Zoran Janković, koji je i bio pokrovitelj  promovisanja ovog filma u Sloveniji. Tokom prijema, Radišić i Janković su, pored protokolarnog dela, razgovarali i o mogućnostima saradnje Ljubljane i Zrenjanina.

U večernjim časovima je u “Kinodvoru Ljubljana” prikazan i film “Šampioni iz pedeset šeste”. Pre projekcije, emitovan je video zapis, sa pozdravom Ljubljančanima i košarkaškiim veteranima, koji je uputio Zrenjaninac Lajoš Engler, višestruki  košarkaški reprezentativac i istaknuti član šampionske ekipe iz 1956.

U prepunoj dvorani, uz prisustvo slovenačkih košarkaških veterana svih generacija, novinara, kulturnih i filmskih radnika Ljubljane, kao i ljubitelja dokumentarnog filma, ovaj film je predstavljen kao značajan umetničko-dokumentaristički i sportski doprinos ukupnoj kulturi sećanja u regionu. Po završetku filma, koji je pozdravljen toplim aplauzom, upriličen je razgovor povodom projekcije, ali i o budućnosti košarke u regiji. Razgovor je vodio poznati ljubljanski novinar Goran Vojnovič.

Drugog dana boravka u Ljubljani naša delegacija je primljena u Ambasadi Srbije, a boravak u glavnom gradu Slovenije okončan je obilaskom znamenitosti Ljubljane, u organizaciji Županijske uprave. Uz odličnu organizaciju promocije i projekcije filma, poseta Zrenjaninaca je i dobro medijski propraćena, a film “Šampioni iz pedeset šeste”, u produkciji agencije “Digital Stajl“ i režisera Zorana Slavića biće i tokom naredne nedelje prikazivan u Ljubljani.