Predstavljen projekat rehabilitacije puta Zrenjanin - Žabaljska raskrsnica

Predstavnici "Instituta za puteve" AD Beograd prezentovali su juče u Zrenjaninu projekat rehabilitacije puta Zrenjanin – Žabaljska raskrsnica, čime bi na ovoj, za naš grad izuzetno značajnoj saobraćajnici, tokom ove godine trebalo da započnu dugo očekivani radovi. S obzirom na sadašnje stanje te deonice državnog puta I-b reda, razumljivo je interesovanje javnosti u kojoj fazi se nalaze aktivnosti oko njene rekonstrukcije, pa su osim predstavnika "Instituta za puteve", prezentaciji prisustvovali i predstavnici investitora, JP "Putevi Srbije" i zrenjaninske Gradske uprave.
 
 
JP "Putevi Srbije" realizuje projekat rehabilitacije državnih puteva I-b reda na teritoriji Republike Srbije, koji se finansira sredstvima Svetske banke, Evropske investicione banke i Evropske banke za obnovu i razvoj i delom Republike Srbije. Jedna od deonica predviđenih ovim projektom je i Zrenjanin – Žabaljska raskrsnica, dužine 24 km. Nakon raspisivanja tendera i odabira izvođača radova, rok za završetak radova je godinu dana.
 
Odgovorni projektant za ovu deonicu Miroslav Zelenbaba predstavio je glavne elemente projekta koji će ovaj put poboljšati, pre svega, u smislu bezbednosti saobraćaja.
- Osim kompletne zamene asfaltnog sloja na toj saobraćajnici, rehabilitacija podrazumeva poboljšanje postojećeg stanja i u drugim segmentima – rekonstrukciju raznih priključaka, raskrsnica, novu saobraćajnu signalizaciju. Posebnu pažnju obratili smo na stanje na pet raskrsnica, kao i na priključke atarskih puteva, s obzirom na njihov velik broj i neadekvatan raspored. Često vlasnici njiva uz put naprave sami izlaz sa njive, mimo postojećih atarskih puteva, što predstavlja velik problem i po bezbednost saobraćaja  - naglasio je Zelenbaba.   
 
Kako je objasnio, najveća izmena u odnosu na dosadašnje stanje ove trase puta biće u zoni Žabaljske raskrsnice, gde je, umesto sadašnjih semafora, predviđena izgradnja kružnog toka, kao i izgradnja proširenja, odnosno autobuskog stajališta, blizu raskrsnice, gde se i sada vozila često zaustavljaju. Još dve manje raskrsnice – "stara" Žabaljska i raskrsnica kod mosta preko Tise, za skretanje na stari Aradački put i izletište, biće poboljšane u smislu proširenja, što će povećati njihovu preglednost, samim tim i bezbednost.
 
 
Određene izmene pretrpeće i raskrsnica Zrenjanin – Aradac, gde se dva puta ukrštaju pod nepovoljnim uglom, i novim rešenjem, izlazi na glavni put iz pravca Aradca i starog puta ka Zrenjaninu, biće "ispravljeni" na približno prav ugao, što će doprineti povećanju bezbednosti i u zoni ove raskrsnice.
 
Tokom prezentacije naglašeno je da je, po svim tehničkim elementima, ova saobraćajnica projektovana kao auto-put, bez obzira što će brzine biti ograničene na 80 km/h.
 
Predstavnik JP "Putevi Srbije" i član tima zaduženog za implementaciju projekta, Velimir Kopanja, rekao je da vrednost čitavog projekta, na nivou Srbije, iznosi oko 400 miliona dolara.
- Radi se o rehabilitaciji puteva na celoj teritoriji Republike Srbije, na ukupno 66 deonica, od kojih su radovi već ugovoreni na deset, na kojima se pretežno otklanjaju posledice prošlogodišnjih majskih poplava, a prva deonica iz redovnog programa koja bi trebalo da bude ugovorena je upravo ova deonica o kojoj je danas reč, od Zrenjanina do Žablja – navodi Kopanja i dodaje da se završetak glavnog projekta očekuje tokom maja meseca, nakon čega sledi sprovođenje javne nabavke po proceduri međunarodnih institucija, na osnovu sporazuma o kreditu, odabir izvođača radova i početak radova za koje su sredstva, dakle, već obezbeđena.