Delegacija Železnica Srbije u poseti Zrenjaninu

Situacija u železničkom prevozu na području srednjeg Banata je izuzetno loša, a Železnice Srbije su spremne da pomognu lokalnim samoupravama da se to stanje promeni, izjavio je generalni direktor Železnica Dragoljub Simonović koji je sa svojim saradnicima posetio naš grad. Poboljšanje uslova u  železničkom prevozu, naveo je, očekuje se za tri do pet godina.



 
- Devedesetih godina ovde smo imali šesnaest putničkih vozova u obrtu, uglavnom šinobusa, a danas ih je samo četiri. Tada smo prevozili preko dva miliona putnika godišnje, a danas samo sedamdeset tri hiljade. To govori o jako lošoj situaciji u ovom delu Srbije – rekao je Simonović nakon obilaska železničke stanice i depoa.
Prema njegovim rečima, najveći problem jeste što putnik nije siguran hoće li voz uopšte krenuti sa zrenjaninske železničke stanice, a „kamoli da bude redovan“.
Kada je prevoz robe u pitanju, Simonović je rekao da jaka privreda u Zrenjaninu zahteva mnogo bolji prevoz, ali da je slaba nosivost pružnih koridora osnovni problem. 

 
 
- Ovde je nosivost šesnaest tona, a potreba je za dvadeset dve. Naša uloga jeste da od danas ozbiljno razmotrimo mogućnost podizanja tonaže za prevoz robe kao i kvalitet prevoza putnika. Generalnim planom razvoja Železnice Srbije obuhvaćen je i srednji Banat, a ulaskom vozova iz Rusije, 2015. godine prvi voz koji će biti pokrenut biće na ovoj relaciji kao simbol da ovaj region zaslužuje bolje – rekao je Simonović i istakao da će prilikom današnje posete biti dogovoreni načini kojima će se pomoći lokalnoj samoupravi, privredi i građanima za brži i kvalitetniji prevoz i rešavanje brojnih problema u ovom delu Banata. 
Gradonačelnik Zrenjanina mr Ivan Bošnjak je istakao da je, budući da usluge prevoza koristi veliki broj učenika i studenata, za početak potrebno obezbediti da vozovi kreću na vreme, a da bi kasnije trebalo obezbediti i češće polaske. On je istakao da bi bilo dobro da se železnica vrati u stanje u kome je bila devedesetih godina.
- Tada je to bio jedini dobar prevoz do mora, ili do Beograda i Novog Sada. To znam iz ličnog iskustva, jer sam u to vreme bio student i sam sam koristio železnicu – napomenuo je Bošnjak. 

 
 
Nakon obilaska železničke stanice, održan je sastanak u Gradskoj kući gde su se konkretno razmatrali načini za poboljšanje železničkog prevoza na prugama na području srednjeg Banata, a zatim je delegacija Železnica Srbije zajedno sa gradonačelnikom i njegovim saradnicima posetila Fabriku za remont šinskih vozila „Šinvoz“.
- Ovakav prostor i dobro opremljena fabrika u malom radi sa svega tridesetak odsto kapaciteta što dovoljno govori da je kriza apsolutno u svim sferama života. Ova fabrika, kao i svi drugi remonteri, praktično živi od Železnice - rekao je Simonović prilikom obilaska fabrike i dodao da se pokretanjem ciklusa na železnici pokreće privreda u Srbiji, jer, kako je naveo, ne samo što se proizvodi u pogonima Šinvoza, već postoje i mali podizvođači koji radionicu opremaju rezervnim delovima.

  
 
Dragan Jevtović, savetnik generalnog direktora Šinvoza kaže da ta fabrika trenutno upošljava oko 250 radnika, najviše se radi za potrebe Železnice Srbije i da je reč o sistemu koji može da odgovori na sve zahteve koje bi pred njega bili postavljeni.
Gradonačelnik Bošnjak je tom prilikom istakao da lokalna samouprava pruža podršku ovom preduzeću u nameri da se očuva proizvodnja i zadrže radna mesta.
- Šinvoz je prošao kroz ne baš lepu skoriju istoriju, ali ovo je sada srtabilan sistem i u to smo se danas uverili. Podrška lokalne samouprave ne samo deklarativna, već i materijalna, može da bude i veća u budućnosti jer bismo kroz razgovore sa Železnicama Srbije i domaćim partnerima, da stvorimo uslove za povećanje broja radnika ali i bolji vid robnog i transporta putnika – istakao je gradonačelnik Bošnjak.