SKGO: Pronaći rešenje za putnu infrastrukturu

Stalna konferencija gradova i opština (SKGO) pozvala je Vladu Srbije da nađe rešenje za održavanje putne infrastrukture jer loši putevi znače manje investicija, manju privrednu aktivnost, manje posla i lošiji život.
- SKGO je u više navrata skretala pažnju da su neke od naknada za održavanje puteva nepravedno svrstane u grupu „parafiskalnih nameta". Među ovim naknadama su i takse za registraciju motornih vozila koje lokalne samouprave namenski koriste za održavanje lokalnih puteva na svojoj teritoriji. Do smanjivanja ovih taksi ipak je došlo prošle godine, pa su tako prihodi za održavanje puteva u nekim opštinama umanjeni toliko da sada iznose jedva trećinu potrebnog novca za održavanje putne infrastrukture – saopšteno je iz SKGO.
Kako se navodi, naredni problem sa putevima pojavio se kada su pored obaveze održavanja lokalnih puteva, gradovi i opštine postali dužni da održavaju i regionalne puteve. Za 6.000 km regionalnih puteva koji se sada nalaze u nadležnosti lokalnih samouprava, bilo je predviđeno 500.000 dinara po kilometru puta.
- I pored obećanja koje su predsednici opština i gradonačelnici dobili u direktnim razgovorima sa Ministarstvom finansija i privrede da će se u budžetu Republike u 2013. godini obezbediti posebna sredstva za održavanje regionalnih puteva, poslednjim rebalansom budžeta jasno je da od ovog obećanja nema ništa. Nedavno usvojen rebalans budžeta potvrđuje da je za održavanje ovih puteva predviđeno mnogo manje para, i to za više od 1.5 milijardi dinara – navodi se u tom saopštenju i dodaje da je saobraćajna infrastruktura jedna od osnovnih pretpostavki uspešnog razvoja jedne zemlje. Kolovozi u Srbiji najvećim delom su izgrađeni u periodu od 1962. do 1985. godine. 
- U naše puteve je i do sada nedovoljno ulagano, a ovo dodatno smanjenje para za njihovo dalje održavanje i rekonstrukciju otvara pitanje postojanja putne mreže u Srbiji uopšte, a posebno u malim i pograničnim sredinama koje su i onako prilično siromašne. Gradovi i opštine ponovo traže da im se omogući da imaju prihode kao i ranije kojima su mogli da finansiraju održavanje puteva. Time se omogućuje i da putari ne ostanu potpuno bez posla a firme u kojima rade ne odu u stečaj – ukazali su u tom saoštenju SKGO.