У хангарима аеродрома “Ечка” нема слободних места за летелице - отварање сталног граничног прелаза донело би нове развојне перспективе

У оквиру посете насељеном месту Ечка, градоначелник Симо Салапура искористио је прилику и да обиђе аеродром, како је рекао “као нешто што је неодвојиво од Ечке и што је синоним за њу”. У хангарима аеродрома нема слободних места и овде се чува или сервисира више од тридесет различитих летилица. Неке се налазе и на отвореном, јер је наткривени простор постао тесан за захтеве и потребе ове ваздушне луке која се последњих година значајно развија. По речима директора аеродрома Павла Марковића, “Ечка” је највећи и најозбиљнији спортски аеродром у северном делу наше земље.
 
 
 
 
Градоначелник је, након разговора с директором Марковићем, рекао да је једна од тема била и отварање сталног граничног прелаза на самом аеродрому.
- Оно што можемо да кажемо је да, заједно с руководством, радимо на отварању таквог прелаза, као предуслова за долазак послодаваца, предузетника, али и туриста који могу много тога да виде овде, не само у насељеном месту Ечка, него и у Зрењанину. Битно је да истакнемо да аеро клуб има четири секције, односно спортске дисциплине, раде на томе да врате и падобранство, да уведу и неке иновативне дисциплине када је у питању аеро спорт и с њима заиста имамо добру сарадњу. Они су носиоци аеро спорта, не само у Војводини, већ и у целој Србији - казао је градоначелник. 
 
 
 
 
Аеродром је у овом тренутку домаћин три ваздухопловне, односно летачке школе и два сервиса, од којих један има и међународну лиценцу и ради пуним капацитетом. Овде егзистирају школе “Принчеви авијације” и “Авијатичар”, Аеро клуб “Зрењанин”, “Ескадрила” бар и “Ескадрила” шоп, ту су и олдтајмери некадашњег Југословенског ратног ваздухопловства... Заједно са Привредном комором Србије, аеродром је покренуо иницијативу да се привремени гранични прелаз, који је сада отворен законски максимално три месеца, за почетак продужи бар на шест. Мишљења су да би то значајно допринело развоју шире заједнице, не само града Зрењанина, већ и Покрајине и целе државе.
 
Директор Аеродрома “Ечка” истиче да је потенцијал аеродрома велик.
- Потпуно смо опремљени да прихватимо све летилице до 5.700 килограма полетно-слетне тежине, функционишемо у дневним и ноћним условима за ваздухоплове који саобраћају у визуелним правилима летења, а у току године имамо и сезонски гранични прелаз, за директан прихват гостију из иностранства. Самим тим, растерећује се аеродром “Никола Тесла”, где је увек гужва и ми имамо обичај да у шали кажемо да “спортски пилоти не воле велике аеродроме, као што ни велики аеродроми не воле спортске пилоте”, каже Павле Марковић.
 
 
 
 
Рекао је још и да “Ечка” може да одговори на све захтеве, и да прошири капацитете, уколико се укаже потреба за његовим ангажовањем за потребе транспорта робе у оквиру индустријске зоне “Југоисток”. Тренутно је, због травнате писте, онемогућен прихват већих и тежих ваздухоплова, али у будућности би и аеродрому био циљ да се шири и расте. За то, како истичу на аеродрому, простора увек има. 
 
У тренуцима док је градоначелник боравио на аеродрому, стигла је и већа група деце на екскурзији. Знатижељно су разгледали летелице, фотографисали се, уживали на пространим травњацима и на чистом ваздуху. Ето, можда, још неких идеја и садржаја за промоцију аеродрома и летења међу најмлађима - уз неко мање дечје игралиште или старији авион на травњаку у који би могли да уђу, или неку симулацију пилотске кабине и пилотирања...
 
 
 
 
Аеродром “Ечка” саграђен је 1942. године за потребе окупационе немачке авијације и био је највећи војни аеродром на Балкану. Локација за аеродром изабрана је због повољних геостратешких, геолошких и метеорлошких услова. Тада су изграђене и бетонске писте, дужине 1800 и ширине 50 метара, које су након Другог светског рата прекривене земљом, а надземни објекти су порушени. Обнова и изградња садашњег аеродрома почиње деведесетих година прошлог века, након пресељења спортског и пољопривредног аеродрома с Багљаша. 
 
Полећу данас свакодневно летелице с аеродрома, кадгод то временски услови дозвољавају. Зрењанин и околина, из ваздуха, увек дају посебну слику, у шта се уверио и градоначелник, након прелета града, у спортском авиону којим је пилотирао директор Аеродрома "Ечка" Павле Марковић.
 
 
 
 
 

Слике

  • /uploads/attachment/vest/6771/KOLEGIJUM_ECKA_00.jpg